Jurang cintaNya..

tanpa terdaya ini..
aku selalu menghampiriMu..
dengan terhad pergerakan begini..
aku lebih mengingatiMu..
tatkala lemahnya diri..
aku hebahkan nasib ini..

dalam keriuhan suasana..
aku terhenti seketika..
ku lihat semula semuanya..

waktu ujian mengundang tiba..
aku khabarkannya pada semua..
aku keluhkan nasib yang menimpa..

sedangkan..
semua itu itu hadir..
dengan rasa cinta..

cintaMu kepada hamba..
cinta yang selalu ku damba..
walaupun sering ku lupa..
malah jarang pula ku usaha..

Kau hadir tanpa ku minta..
sedang aku lari entah ke mana..

Allahu Rabbi..

bila ku renung semula..
hiba menusuk dada..

tatkala cinta singgah ke jiwa..
terasa dekatnya kita..
namun bila ni’matMu di depan mata..
hancur punah rasa cinta..

hilang sudah kasih mesra..
ujianMu aku khabarkan pada semua..
ni’matMu jarang sekali ku hebahkannya..

seolah-olah diriMu hadir ada masanya..

dan masanya..
hanya bila aku memerlukannya.. 

Allahu Rabbi..

munafiqkah aku?..
apakah aku benar dalam bercinta?..
apakah harapanku ada waktu dan masa?..
mungkinkah takutku hanya seketika?..

Allahu Rabbi..

ampunilah diri ini..

One thought on “Jurang cintaNya..

Tinggalkan Jawapan

