Rintihan..

wahai ummah dengarlah rintihan ini
kami di sini tak tertahan lagi
ummat islam ditindas dan disiksa
oleh kuffar durjana celaka

kering sudah air mata mengalir
darah merah tumpah membasah
bedilan peluru jeritan dan tangisan
menjadi irama dan lagu

diriku tiada mak ayah tercinta
tangisan anak menjadi biasa
darah hanyir mengalir melata
jasad rebah di mana-mana

dulu bumiku indah menawan
tapi kini sudah ditawan
oleh insan berhati syaitan
musnah segala keindahan

hidupku kini di dalam penjara
azabnya tiada terkira
seperti binatang aku diperlakukan
tiada kasih sesama manusia

tolong kawan tolonglah saudara
selamatkan kami dari sengsara
bantuanmu kami perlukan
dalam berhadapan kuffar celaka

6 comments
  1. Atiqur said:

    Boleh saya tahu.. siapa yang bawa lagu ini..???
    saya kerap kali dengar dalam radio klasik nasional

  2. FaisaL said:

    lagu ini dibawa oleh Shoutun Nahdhah (Suara Kebangkitan)..

  3. atiqu said:

    time kasih bebanyak..tapi cam ner nak download

  4. FaisaL said:

    sama-sama.. hhmm.. nak mendownload nasyid ni.. ada blog dedicated untuk download nasyid.. tapi.. agak complicated cara nak mendownloadnya.. kena tahu baru boleh buat.. tapi kalau sekadar nak mendownload nasyid Rintihan oleh Shountun Nahdhah ni.. ada saya dah uploadkan dalam widget box.net saya di sebelah kanan.. ada dekat bawah links, dan atas archive.. insyaAllah semua nasyid yang saya tuliskan dalam blog ini.. yang mana saya ada mp3nya.. saya akan upload dekat sini.. kebanyakan nasyid yang saya tuliskan lirik tu, nasyid-nasyid yang saya dengar.. jadi, insyaAllah ada mp3nya..

    semoga bermanfaat.. amin..

  5. nabila said:

    saya bawa lagu ni semasa mewakili sekolah untuk nasyid..
    time ada perang dekat iraq~

  6. lasiaf87 said:

    dan sekarang Iraq masih berperang..

    semoga lagu ini bukan kita dendangkan sahaja, tetapi kita berusaha untuk membantu mereka.. insyaAllah..

    semoga terus berjuang dengan ruang dan peluang yang ada. amin.

Leave a Reply

