Nada keinsafan..

puas ku menjalani satu kehidupan yang tak pasti
tapi aku terus lalui tanpa rasa jemu
hidup yang tidak kenal dosa dan pahala
tapi aku terus leka dan terus leka

waktu yang silam penuh dengan kenikmatan dan keseronokan
namun aku masih tidak tahu
pentas yang penuh dengan nilai kepuraan dan keingkaran
namun aku pasrah kepadaNya

tapi ku dikejutkan dari lamunan semalam
dengan cahaya yang baru
cahaya itu datang dari sumber yang suci dan murni
tapi aku masih tidak tahu

cahaya itu datang lagi membisikkan satu nada
keinsafan kepadaNya
baru kini ku tahu di mana salah ku
dan ku ingin membina azam baru
agar tidak dilaknati Tuhan
dan alam semesta

2 comments
  1. musafir said:

    di bawah satu cahaya

  2. FaisaL said:

    semoga cahaya baru akan terus menyuluh diri ini ke arah Rabbnya Yang Satu dengan membawa tukaran syurga yang abadi.. semoga dikurniakan nikmat kekal abadi di dalam syurga serta dapat melihat wajah al-Khaliq.. amin.. amin.. amin ya Allah..

Leave a Reply

