Kiriman air mata..

tiada yang lebih mulia dari dia..
insan yang sentiasa ku doa..
tidak pernah ku melupakannya..
langsung tidak ada terlintas dalam jiwa..
sedetik pun untuk menyakitinya..
satu lintasan pun tidak terbit dalam kotak minda..
untuk meninggalkannya..
atau menidakkannya..
semua katanya tetap ku turutinya..
tidak pernah berbantah walau seketika..
tatkala malam penuh hiba..
aku mendapatkannya dalam sibuk bekerja..
maafkan ku andai mengganggu suasana..
gembira mendengar suaranya..
walau jaraknya dua benua..
namun sedih terus menangkap dada..
ku rasakan dia sedang sibuk bekerja..
ada baiknya aku meninggalkannya sementara..
namun semuanya telah disalah tafsirkannya..
terus terdokong kuat tiang kekuatannya..
maafkan ku andai membuatkan dirimu terasa..
dirimu lebih tahu hakikat jiwa..
kau membesarkanku dengan penuh selesa..
dan tidak pernah sesaat pun dalam hidup dunia..
aku terasa tidak selesa..
biarlah penat susah payah menimpa..
biarlah lapar dan dahaga dirasa..
namun aku tetap bersama..
kerna ku kenal siapa diriku sebenarnya..
namun pesanan ringkas telah menangkap kalbu duka..
jiwa yang melarat duka..
terus ditancap hiba..
parut lama kembali terluka..
darah merah membasahi seluruhnya..
aku tidak lagi terdaya..
maafkan ku atas segalanya..
mungkin saat untuk berhenti semakin tiba..
maafkan ku kerna tidak setabah dirimu yang mulia..
ketahuilah oleh dirimu yang senantiasa ku doa..
aku tiada pernah mendapatkanmu..
selain ingin bergembira bersamamu..
bila semuanya menolak diriku..
kepada siapa lagi ingin ku tuju..

salam sayang berbalut sutra..
ku kirimkan bersama air mata..
lantara dosaku yang tidak pernah ku pinta..
tapi hakikatnya semuanya telah berkata..
memang aku berdosa..

Tinggalkan Jawapan

