Beban tersembunyi..

pernah seketika di langit tinggi..
melihat manusia kerdil sekali..
pandangan luas memberi erti..
lagaknya seperti empunya bumi..

tiba-tiba waktu diuji..
jatuh menjunam ke dasar bumi..
sepertinya sayap tiada lagi..
mungkin hanya sampai di sini..

andai kau lihat aku di tepi..
sekarang kau mengerti..
walaupun jernih riak wajah diri..
tapi luka penuh tersembunyi..

kelak sampai tahap aku berhenti..
jangan kau tanya lagi..
apa yang terjadi..
aku sendiri masih mencari..

apakah janji Ilahi tidak mencukupi?..
jauh sekali..
lalu apa lagi yang aku ingini?..
tiada lain selain rahmat Ilahi..

maksiatku memakan diri..
kini aku terima padah diuji..
tidak terlambat untuk aku kembali..
kerana pertolonganNya sentiasa menanti..

semoga diringani beban ini..

amin..

Tinggalkan Jawapan

