Hidayah..

Gema tasbih berbunyi sayup kedengaran
zikir dan tahmid menghiasi alam
alunannya yang merdu memuji Ilahi
damai di hati…

Dan sayup terdengar suara azan
memecah sunyi di subuh hari
mengalun merdu suara rindu
menusuk kalbu terasa sayu

Dengarlah adikku dengarlah temanku
dengarlah kakakku dengarlah abangku
dengarlah adikku dengarlah temanku
dengarlah saudara dengarlah semua

Hidayah Allah adakah terasa
kalau masih belum carilah segera
di mana-mana ia pasti ada
cuma diri kita mungkin menolaknya

Terdengar suara merdu
gema bak buluh perindu
memecah sunyi nan syahdu
menusuk terasa sayu

Advertisements

2 thoughts on “Hidayah..

  1. Hold on and never let it go…

    Lama tak bertanya kabar pasal ko faisal, lagi-lagi semenjak aku delete fs ni dan tutup blog lama aku. Blog baru tu mula-mula nak secret-secret je, tapi lama-lama aku bukak jugak lah.

    Ma’at taufiq wannajah li kulli syai’.

  2. amin.. alhamdulillah.. insyaAllah sihat di sini.. doakan kita semua senantiasa dalam petunjukNya.. amin..

    blog baru telah pun dilinkkan.. jangan risau..

    jazakAllahu khairan kathira..

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s