Kekasih yang dirindu..

Ya Rasul Ya Habib Salamun ‘Alaik

Aku duduk sendirian merindu
Pemergian seorang kekasih
Walau lama penantianku ini
Aku yakin pasti bertemu

Aku tahu padanya tiada mungkir
Kerna itu bukanlah sifatnya
Di akhirat kan bersua lagi
Dengan mereka yang merinduinya

Kerna dia telah pun berjanji
Akan memberi syafaatnya nanti
Saat itu pasti kan terjadi
Pada umatnya yang bertakwa

Telah beribu tahun sudah berlalu
Keagungannya pernah berlaku
Sejarahnya akan berulang lagi
Sebelum tibanya kehancuran

Namun yang percaya hanyalah mereka
Yang rindukan kekasih
Namun yang merindu hanyalah mereka
Yang selalu berselawat

Ya Nabi Ya Rasul Salamun ‘Alaik
Ya Habib Salamun ‘Alaiik

Advertisements
5 comments
  1. musafir said:

    suara nazrey lebih garau sikit dlm lagu ni… lebih best!

  2. FaisaL said:

    🙂

    lagu ni sangat-sangat sedap didengar.. namun yang lebih memberi makna ialah liriknya.. yakni isinya.. moga kita benar-benar rindu kepada rasulullahi salallahu ‘alaihi wa salam.. bukan sekadar ucapan dan kata-kata semata-mata..

    moga amalan selari dengan kata-kata..

    amin..

  3. musafir said:

    mungkin faisal pernah tgk video ni.. pernah dgr lagu ni.. tp nak bg jugak, hehe…

    suke2!

  4. FaisaL said:

    jazakAllahu khairan kathira syah.. tak pernah tengok.. dan tak pernah dengar.. tapi.. sedap jugak lagunya.. liriknya hebat.. berkualiti.. moga dapat kita manfaatkan pesanan dalam lagu tersebut.. insyaAllah..

    Allahumma solli ‘ala muhammad..

    moga kita terus dirahmati dan diberkati Allah.. amin..

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: