Impianku akan syurgaMu..

sebabnya satu..
aku begitu sukar menjaga hatiku..
bagi aku..
alangkah indahnya sekiranya aku..

mati dalam iman..
hidup aman di syurga yang menjadi idaman..
aku hanyalah insan yang kempunan..
pada syurga yang begitu nyaman..

masakan tidak begitu..
setelah ianya dikhabarkan..
bagaikan tiada yang pernah dibayangkan..
keni’matan..
keindahan..
kepuasan..
segalanya ditunaikan..
sehingga tiada lagi yang diimpikan..
kerana segalanya telah diberikan..
moga aku dalam golongan yang disebutkan..

namun..
aku tahu..
aku masih tidak layak untuk itu..
aku sedar siapa aku..
tetapi aku juga takut akan nerakaMu..

maka dengan itu..
Kau berilah ampunan kepadaku..
ampunkan dosa-dosaku yang lalu..
dan terus dari itu..
kau suluhlah sinar baru..
bimbinglah diri setiap waktu..
berikan petunjuk kepadaku..
izinkan aku tinggal di syurgaMu..
dengan redhaMu ke atasku..

kerana Engkau Yang Satu..
Yang mampu melakukan segala sesuatu..

Leave a Reply

